Inteligentni pes je izumitelj


„A kar sam bi vstal?”
Vsak povprečni ljubitelj psov misli, da je bolje imeti inteligentnega psa, kot pa povprečnega... Spomnim se sošolke, ki je bila pri urah tujega jezika izredno tečna in se je pogovarjala z vsemi sosednjimi učenkami in učenci. Tako da je hočeš noče vedno motila pouk. Pa je profesorici prekipelo in zakričala: "Takoj pridi ven, boš kazensko vprašana, pa bomo videli, če boš potem še tako živahna." Profesorica postavi prvo vprašanje, pa sošolka takoj odgovori. Pa drugo, kot iz topa, pa tretje, ponovno kot iz topa. Sošolka je preprosto vse vedela, bila je super talent za tuje jezike. Profesorica se nasmehnila in rekla: "Žal mi je, da moraš biti pri mojih urah in trpeti." Podobno je pri pseh. Najlažje je delati z "zabitim" psom. Za njega je vedno vse novo in vse zanimivo. Tako da pač izvaja vaje, ki mu jih naročiš, in te vaje izvaja lepo in z zanimanjem. Pri inteligentnejšim psom, pa moraš vedno paziti, da ne bi pes kaj med učenjem izumil.

„In to naj bi bil prostor?”
Na primer rečeš: "Sedi," in pes ne sede povsem do dna, ampak samo počepne. Naslednjič bo pri ukazu za sedenje pes samo počepnil, ker se je na novo naučil, da je 'sedi' dejansko 'počepni'. Tako da moraš takoj popraviti, da pes sede do konca. V zadnjih nekaj dveh sem psa naučil, da pri "prostor" pride za mano. In sicer gre neumnost takole, rečem: "Prostor," vaja v gibanju, tako da jaz nadaljujem pot, pes se uleže in po dveh sekundah vstane! in gre za mano. Sedaj moram to iz glave zbijati, da 'prostor' pomeni 'prostor'. Pa to je pes sedaj začel delati po več kot letu dni popolne izvedbe vaje. Kriv pa sem sam, ker sem prepogosto izvajal 'prostor' in 'sem' vajo skupaj in pes pač razmišlja - najprej prostor, nato sem, bom kar skupaj naredil, saj znam. Podobno se mi je naredilo, pri vaji 'sem', kjer psa odpokličeš, pes priteče spredaj pred vodnika in sede, nato na ukaz 'poleg' gre zadaj za vodnika in sede ob levi nogi. Psa pokličem na travniku z ukazom sem in pes priteče in direktno sede levo ob moji nogi - torej je obe vaji zopet povezal v eno samo. Tako da sem zopet moral popravljati in mu dopovedati, da sta to dve vaji. To pač sedaj delam tako, da vedno za 'sem' ni več 'poleg' in za 'prostor' ni vedno več 'sem'. Torej pes nikoli ne ve, katera vaja bo sledila. Zna biti zanimivo delati z inteligentnim psom, ker moraš paziti, saj te žejnega hitro pelje okrog vode.

Št. komentarjev: 0:

Objavite komentar

Naročite se na Objavi komentarje [Atom]

<< Domov