Napačni signali psu


„'Kva' dogaja?”
V gozdu srečam moža in ženo s starejšo labradorko. Vem, da je ta kuža precej umirjen, ker so doma v bližnji ulici. Pes je bil spuščen in žena se 'dere' za psom: "Pridi sem, pa rekla sem ti pridi sem. Ubogaj." Že malo grozeče gospodar kriči: "Pa kaj sedaj ne boš nič ubogala, pridi sem. Kaj je zdaj to." V glasu sem občutil, da psa ne obvladuje, potem je za psom hitro stopil nekaj korakov, da ga je ujel in navezal. Svojega psa sem umirjeno preprijel na pol metra. Ko se srečamo, gospodar, vidno osramočen, ker ga pes ni ubogal, momlja: "Saj nič ne naredi. Je sicer zelo pridna." Psica pa na ves glas laja, renči ter z vso silo kljub vrvici sili proti nama. Moj mali pobalin, se vedno oglasi z lajanjem, če drug pes laja, sicer je tiho. Danes je prvič šel mimo umirjeno, kljub temu da se je meter stran pes skoraj zadavil. Če na hitro analiziramo, kaj je njihov pes delal napačno. Pravzaprav popolnoma nič! Vse kar je bilo narobe je bilo s strani gospodarjev. Najprej psu poveljuje žena, nato mož. Psu mora vedno poveljevati samo eden. Gospa in gospod se s psom pogovarjata, cel kup stavkov sta tvorila, namesto, da bi uporabila samo ukaz "sem". Psa sta imela prosto, nenavezanega, zato nista mogla povleči vrvice. Nato sta za psom delala hitre korake v smeri psa in ga klicala. Psa je treba klicati in stopiti nekaj korakov nazaj. Ko je psa dal na vrvico, ga ni dal ob levo nogo, ampak spredaj, tako da je prosto nategoval vrvico. Ko smo bili meter narazen, je v tresočem glasu momljal: "Saj nič ne naredi, je pridna psica." Sedaj že gospodar 'laja'. Pes, ki je sicer umirjen, sedaj pa laja in renči, bo ugriznil in pika. Psa je tako vzburil s svojim vedenjem, da se je sicer miren pes odzval agresivno. Po vrhu pa je še besen na psa. Pes se je povsem normalno odzval na signale gospodarja: bodi pozoren, preti nevarnost, lajaj in me ščiti. Osnovna napaka: pes, ki brezhibno ne obvlada odpoklica, mora biti navezan!

Št. komentarjev: 0:

Objavite komentar

Naročite se na Objavi komentarje [Atom]

<< Domov