I. Ljudje sprašujejo jaz pametujem: Kaj je koristno psa naučiti?

V komentarjih tega spletnega dnevnika, je Lučka napisala cel kup zanimivih tem, o katerih bom v sledečih dnevih pisal. 12 člankov imam že napisanih, blog pa jih bo samodejno objavil vsak dan po en prispevek. Če imate kakšno vprašanje ali pa vas kakšna tema zanima, lahko pišem o njej. Se bom pozanimal in tudi koga vprašal, če bo zame prezahtevno. No pa začnimo s ciklom: "Ljudje sprašujejo, jaz pametujem."

... zna same nekoristne stvari, ker so pač zabavne, zame, zanjo pa se stokrat bolj- npr slalom, vrtenje, osemka med nogami, glas. To sva se učili predvsem zato, da se sprosti in pozabava. Ne vem če mokota učis kako tako nekoristno vajo, če ga, prosim za ideje in kako jih izvesti, ker mi jih je zmanjkalo

Kaj je koristno in kaj ne, je težko reči. Praktično imamo mi vsi družinskega psa in so vse stvari bolj ali manj nekoristne, ker si psa nismo dobili zaradi koristi, ampak da bi preživeli del dneva s kosmatincem. Koristnost se začne pri delovnih psih, ki opravljajo neko službeno aktivnost, kot je iskanje pogrešanih, varovanje ljudi itd. Če bi rekel, kaj je koristnega, oziroma drugače, kaj je tisto, kar mora vsak pes znati, sta dve osnovni stvari: odpoklic in opuščanje dejanja. Odpoklic pomeni, ko psa pokličem po imenu ali pa: "Pridi," mora pes brez obotavanja priti k meni. Psa to naučiš s kobasico, tako da je prihod za psa zelo zabaven in prijeten. Opuščanje dejanja je vaja, ki bi jo moral vsak pes znati. To je tisto, kar rečemo "Fuj" ali pa "Ne" in to s povzdignjenim glasom. Pes mora takoj prenehati z dejanjem. Če ne, v njegovo bližino vržemo nek predmet, natikač ali kaj podobnega. Še bolje pa je, da psa zamotimo z nekim drugim bolj koristnim dejanjem, na primer igro z žogo, tekom okrog hiše itd. Nič pa ni narobe, če se zabavata s takšnimi vajami. Vsakršna takšna vaja pomeni, da je pes nate pozoren in da mu je tvoja družba prijetna. To je zelo pomembno, če želiš karkoli drugega početi. Torej da si ti zanimiva zanjo in ne vse drugo okrog in okrog. Od trikov sem psa naučil le dajanje tačke in sicer izmenično, katero tačko pač želim, da mi jo da levo ali desno. To je malo za šalo malo za res, je pa sila neuporabna zadeva, s katerim lahko psa naučiš, da ob kakšni priliki koga umaže. Sicer pa sem o teh trikih pisal: Sinhrono plavanje in pasji ples, kjer Rookie dela sapojemajoče trike.

Št. komentarjev: 0:

Objavite komentar

Naročite se na Objavi komentarje [Atom]

<< Domov